Izboljšajte svoje dihalne sposobnosti in nehajte biti zadihani oz. izboljšajte svojo splošno telesno pripravljenost in maksimizirajte učinkovitost.

Komu je trening dihalnih mišic namenjen?

  • Se hitro ZADIHATE?
  • Imate respiratorne težave ali morda ASTMO?
  • Ali bi radi samo IZBOLJŠALI splošno telesno pripravljenost in maksimirali učinkovitost?
  • Opravljate svoje delo pretežno v sedečem položaju?
  • Ste rekreativni ali profesionalni športnik in bi želeli izboljšati svoje dosežke/svojo zmogljivost/učinkovitost/in bi želeli biti uspešnejši?
  • Ste pevec, glasbenik, učitelj, retorik, opravljate poklic vojaka, delate v mornarici, ste gasilec?
  • Imate občutek, da dihate prsno?

V Synovii vam lahko pomagamo s pomočjo najnovejše metode treninga dihalnih mišic – Powerbreathe; postopek izboljša vaše dihalne sposobnosti ter vam tako omogoča lažje dihanje oz izboljša vašo splošno telesno pripravljenost in maksimira učinkovitost. 

Z uporabo dihalnih trenažerjev Powerbreathe se bodo vaše dihalne mišice bistveno okrepile in vam tako omogočile lažje dihanje.

Ogled videoposnetka

Ali sploh znamo pravilno dihati?

Marsikdo izmed nas ne diha pravilno. Vzroki so različni, od preozkih hlač do estetskega videza (trebuh naj bo vedno »noter in napet«), življenjskega sloga, kjer opravljamo veliko dela v sedečem položaju, različnih bolezni in poškodb in navsezadnje tega, da imamo pravilno dihanje za nekaj samoumevnega.

Pravilno dihanje vključuje tri faze: trebušno, prsno in ključnično dihanje oziroma dihanje s pljučnimi vršički. Večina izmed nas izpusti trebušno dihanje.

Zakaj je pravilno dihanje pomembno?

Dihanje je osnovna potreba življenja, ki jo večina ljudi dojema za samoumevno. Z vsakim vdihom pridobimo kisik in sprostimo odpadni produkt – ogljikov dioksid. Plitvo prsno dihanje zmanjša pretok tek plinov v telo in iz njega, kar nam tudi otežuje lajšanje stresnih simptomov. Nekateri vzorci lahko prispevajo celo k tesnobi, napadom panike, depresiji, mišični napetosti, h glavobolom, k utrujenosti in slabi drži.

Pravilno dihanje izboljša delovanje celotnega dihalnega sistema in poveča pljučno kapaciteto.

Ali je napačno dihanje povezano s slabo držo?

Da, napačna drža telesa vpliva tudi na kakovost dihanja. Če je naša drža v grbi (povečano kifotično držanje), potem spuščena ramena in spuščen prsni koš stisnejo mišico diafragmo, pljuča se pa postavijo v nepravilni položaj, kar onemogoča dihanje s polno kapaciteto.

Je pa res, da še vedno ne vemo, ali je nepravilno dihanje povzročitelj slabe drže ali slaba drža nepravilnega dihanja. Nekako tako kot vprašanje, kaj je bilo prej: jajce ali kokoš 🙂

Kako vam lahko pomagamo v Synovii?

S posebnim dihalnim trenažerjem Powerbreathe vam bomo izmerili moč dihalnih mišic, nato bomo glede na rezultate določili primeren trening za vas.
Z uporabo dihalnih trenažerjev Powerbreathe se bodo vaše dihalne mišice bistveno okrepile in vam tako omogočile lažje dihanje.

Kaj pridobite s treningom dihalnih mišic?

Znanstveno je potrjeno, da se lahko s treningom dihalnih mišic bistveno poveča metabolni učinek inspiratornih mišic, kar:

  • zmanjša zadihanost in obnavlja dihalno moč,
  • povečuje čvrstost respiratorne mišice za 45 %,
  • zboljšuje kakovost življenja pri ljudeh s slabimi življenjskimi razmerami,
  • zboljšuje vadbeno zmogljivost pri ljudeh s slabimi življenjskimi razmerami,
  • zmanjša uporabo zdravil pri ljudeh z astmo za 79 %,
  • zmanjša porabo β2-agonistov pri ljudeh z astmo za 79 %,
  • bistveno izboljša dihanje pri ljudeh z astmo, in sicer za 75 % v 3 tednih,
  • izboljša čvrstost respiratorne mišice pri ljudeh s kroničnimi pljučnimi boleznimi (COPD) za 55 %,
  • izboljša vzdržljivost respiratorne mišice pri ljudeh s kroničnimi pljučnimi boleznimi (COPD) za 86 %,
  • bistveno izboljša kakovost življenja pri ljudeh s kroničnimi pljučnimi boleznimi (COPD), in sicer za 21 %,
  • izboljša dispnejo pri ljudeh s kroničnimi pljučnimi boleznimi (COPD) za 36 %.

Kako si lahko pomagate sami?

Začnete lahko z učenjem pravilnega dihanja. Za pravilno dihanje je treba na novo odkriti prepono (diafragmo). To je mišica, ki ločuje prsi od trebušnega dela in se, medtem ko vdihujemo, malce spusti, s tem pa prisili trebušne mišice, da se upognejo navzven in ustvarjajo prostor, kamor se lahko pljuča razširijo. Zavestno sproščanje trebušnih mišic pri vdihu preponi dopušča, da pade nižje, to pa pušča več prostora za razteg pljuč. Tiste, ki dihajo s prepono, zlahka prepoznamo, saj se jim ob vdihu trebuščki rahlo napenjajo.

  1. Lezite na hrbet in nežno položite eno roko na trebuh in eno na prsni koš ter sledite dihanju. Opazujte, kako se trebuh z vsakim dihom dviga in z vsakim izdihom spušča. Na trebuh dajte knjigo in roke ob telo ter sledite dihanju.
  2. Se prsni koš giblje skladno s trebuhom ali je tog? Čeprav je večina gibanja pri preponskem dihanju v trebuhu, se tudi prsni koš malo premika. Ko vdihnemo, se bo v enem neprekinjenem gibu najprej dvignil trebuh, nato sredina prsnega koša in nazadnje zgornji del prsnega koša.

Deli ta prispevek